מחיר הסולר לחימום 2022 - כמה עולה סולר להסקה?

מחיר הסולר לחימום 2022 - כמה עולה סולר להסקה?

השאלה כמה עולה סולר להסקה ביתית, רלוונטית וחשובה עבור הרבה אנשים, ובפרט בימות החורף הקרים. בהרבה מאוד בתים בישראל, ישנים וחדשים כאחד, יש תנורי הסקה גדולים, שעושים עבודה נהדרת בחימום הבית. בניגוד למזגנים, התנורים הביתיים פחות מייבשים את האוויר, יוצרים אווירה נעימה בבית. בנוסף לכך, הם גם נאים למראה, מרשימים, ומוסיפים לעיצוב הפנים בבית נופך מזמין וחמים.

 

מה החשיבות של סולר בהסקה של בית?

אחד הנושאים החשובים שמעסיקים אנשים ששוקלים להתקין תנור, או שמשתמשים בתנורי הסקה באופן עקבי הוא נושא המחיר. כאשר רוכשים סולר לחימום מחיר מהווה פקטור חשוב מאוד, ויש לבצע חשיבה מאוד מדויקת לפני הקנייה, כדי לדעת למקסם את הערך של התשלום. בתחום של סולר מחיר משתנה מעת לעת, בהתאם להיצע וביקוש. הסולר מגיע בעיקר ממדינות המפרץ, ובשנים האחרונות המגמה היא עליית מחירים דרסטית, גם בעקבות מגפת הקורונה.

 

כמה עולה ליטר סולר?

אם צריך להתעקש ולשים את האצבע על מחיר ממוצע, מחיר הסולר בישראל עומד על כ-7 שקלים לליטר פחות או יותר. סולר להסקה הוא יקר יותר מנפט ולכן, יש לקחת זאת בחשבון כאשר בוחרים להתקין תנור הסקה בבית. ברוב המקרים, אנשים יקנו כמה מאות ליטרים של סולר, אחת לשנה, במה שאמור להספיק להם לשלושת חודשי החורף בישראל בשנה. כמובן שהתנור לא דולק כל הזמן, אך האפשרות הזו היא קיימת, ויש להיערך אליה.

 

איך מחשבים עלות של סולר לחורף?

מרבית התנורים הביתיים כוללים מיכלים של בין 400 ל- 600 ליטר, אך כל אחד יכול לקנות את הכמות שהוא צריך על מנת למקסם את פעולת התנור בחורף. יש הרבה פקטורים שקובעים כמה ליטר צריך למלא במיכל, כאשר לרוב, גם 300 ליטרים בהחלט יספיקו עבור המשפחה הממוצעת. בחישוב מהיר, כאשר אנשים שואלים כמה עולה ליטר סולר התשובה היא כ- 7 ש"ח, ולאור הצורך בקנייה של כ- 300 עד 400 ליטר לשנה, מדובר בעלות של כ- 2,000 עד 2,500 ש"ח לשנה.

 

איך ממקסמים את התועלת בשימוש בתנור הסקה?

בכל התחום של סולר להסקה מחיר הוא בהחלט חשוב, ויש אנשים שעושים את החישוב הרלוונטי מול העלויות השונות של מזגן. ייתכן כי במהלך החישוב, אנשים יגלו שמזגן הוא זול יותר, אך החימום של התנורים הוא איכותי יותר, פחות יבש, ויותר אפקטיבי לחללים גדולים. לכן, הרבה אנשים מעדיפים ללכת על תנורים גדולים, שהם גם מרשימים ויפים יותר, ואף תורמים לעיצוב הפנים של הבית, מאשר על מזגנים נקודתיים, שעלולים להיות פחות אפקטיביים ופחות נעימים.

 

איך מזמינים סולר להסקה?

כאשר אנשים מחשבים מחיר ליטר סולר לחימום ביתי הם צריכים לחשב את העלות של כל התהליך. חשוב לחפש אחר החברה האיכותית ביותר, שנותנת את השירות המדויק ביותר. על החברה לספק את כמות הליטר המבוקשת, ולמלא את המיכל במקצועיות. בנוסף, על אנשי המקצוע של החברה להתריע אם הם מרגישים שמשהו לא בסדר במיכל או בתנור, או שיש חסימה כלשהי בצינור המוביל.

 

מה התדירות של הזמנת סולר לתנור הסקה?

קניית סולר לבית מתרחשת לרוב אחת לשנה. יש מקרים בהם אנשים כמעט לא מכבים את התנור, ומשאירים אותו דלוק במהלך כל היום, כך שהוא יכול להיגמר לקראת סוף עונת החורף, ואז יש צורך בקנייה נוספת. התהליך כיום הוא מאוד פשוט, ואם עובדים עם אנשי מקצוע איכותיים, כל הנושא לוקח בדיוק כמה דקות. חשוב להשאיר לאיש המקצוע גישה נוחה למיכל, ולוודא שהתנור עובד לפני שהוא יוצא מהבית. לרוב, אפשר לראות את ההשפעה של הסולר בתוך כמה דקות בלבד.

 

האם אפשר למצוא סולר בזול?

הרבה אנשים מחפשים מחירים טובים כאשר הם קונים סולר לתנורי חימום. קניית סולר זול היא אינה פשוטה, אך אפשרית. המחיר משתנה מעת לעת, והחברות השונות מעניקות תעריפים שהם שונים באחוזים בודדים, על מנת לייצר יתרון יחסי על המתחרים שלהן. שווה מאוד לעקוב אחר התעריף ביום הקנייה, לבצע סקר שוק ולקנות את הסולר במחיר הטוב ביותר עבורכם. מדובר בקנייה חכמה, יעילה וכזו שמספיקה לכל עונת החורף אם עושים אותה נכון.

 

כמה עולה סולר להסקה

סולר להסקה

החורף בישראל אמנם לא מלווה בימי גשם רבים, אך אין ספק שבמשך תקופת החורף ישנם לא מעט ימים קרים למדי בהם המשאלה היחידה שעולה לכם בבוקר מיד כשאתם מתעוררים, היא להישאר כל היום מתחת לפוך החמים ולא לצאת לקור שבחוץ. לא רק הקימה מהמיטה החמה בבוקר קשה בימות החורף, כשקר בתוך הבית גם הפעולות השגרתיות כמו הכנת אוכל או ניקיון הבית הופכות להיות מטלות קשות למדי. על מנת לדאוג לבית חמים ונעים, ישנן שתי דרכים עיקריות – האחת היא הדלקת מזגן על מצב של חימום בכל רחבי הבית, תוך כדי שמונה החשמל עולה בקצב מהיר מחמת צריכת החשמל המופרזת של המזגנים. כמו כן, מזגנים הפועלים על חום, לרוב גורמים לאוויר בבית להיות יבש ולכם לחוש תחושת מחנק. האופציה השנייה והחסכונית יותר, היא הסקה ביתית באמצעות קמין (אח) או מערכת חימום תת רצפתית, אשר אינן פועלות באמצעות צריכת חשמל, אלא באמצעות דלק כמו סולר. פתרון חימום זה מעניק פיזור חום בצורה אחידה בכל הבית מבלי לייבש את האוויר.

 

סולר לחימום-מחיר

על מנת לענות על השאלה: "כמה עולה ליטר סולר להסקה?" יש להקדים ולומר כי מחיר סולר להסקה אינו אחיד אלא משתנה בהתאם לפרמטרים שונים לקחת בחשבון כי יש משתנים. הנה  מספר פרמטרים המשפיעים על מחיר סולר להסקה ביתית:

שוק ההון הבינלאומי: כל המתרחש בשוק ההון הבינלאומי משפיע על מחיר הסולר, ובצורה ישירה קובע את מחיר סולר לחימום גם בארץ.
מיקום: בערים שונות בארץ או ביישובים שונים מחיר ליטר סולר להסקה עשוי להשתנות בהתאם למיקום הגאוגרפי. זאת משום שהחברות המספקות את הסולר, מחשבות את מחיר סולר לחימום ביתי יחד עם ההוצאות הכרוכות בנסיעה הארוכה הדרושה לשם כך.
כמות: גם הכמות אותה מזמינים עשויה להשפיע על מחיר סולר להסקה. מחיר של עשרות ליטרים של סולר המיועדים לבניין משותף יהיה זול בהשוואה לבית פרטי.
איכות – מחיר סולר לחימום יהיה תלוי בהתאם לאיכות הסולר שהחברה מספקת. ישנן חברות לא מקצועיות העלולות לספק סולר מהול ולא איכותי במחיר זול למדי ביחס לממוצע המחירים.

 

סולר להסקה – מחיר משתלם 

חיסכון בהוצאות זה תמיד דבר טוב. אך כאשר מדובר על סולר המיועד לחימום הבית שלכם, בחירה בסולר זול מחברה לא מוכרת ולא אמינה, עלול לעלות לכם ביוקר. בין אם אלו תקלות שעלולות לצוץ במערכות החימום המותקנות אצלכם בבית, הדורשות תיקון יקר ובין אם זה צריכה גבוהה של כמויות סולר זול ולא איכותי במקום כמות קטנה יותר של סולר איכותי וטיפה יותר יקר. לכן, חשוב שתבדקו היטב את טיב החברה ממנה אתם עתידים לרכוש סולר לחימום ביתי, את רמת המקצועיות שבה היא מובילה את הסולר שהיא מספקת ואת המוניטין שלה. תוכלו לשאול מכרים שיש ברשותם מערכת לחימום ביתי, שמדי שנה רוכשים סולר לחימום ולברר איתם מאיזו חברה הכי מומלץ לבצע את ההזמנה. כמו כן, מומלץ לבדוק האם החברה מספקת שירות לאזור מגורכם. במידה ולא, החברה לא תהיה רלוונטית עבורכם.

 

סולר לחימום ביתי-מחיר 

מחיר סולר לחימום ביתי לרוב יהיה זול יותר בהשוואה למחיר החשמל שצורכים מוצרי החשמל כמו מזגנים, רדיאטורים וכדומה. כמו כן קניית סולר זול מחברות מוכרות ואמינות, יכול לצמצם את ההוצאות שלכם על חימום הבית בתקופת החורף.

זקוקים לסולר לצרכי הסקה ורוצים לדעת עוד? הקליקו כאן!

 

צרו איתנו קשר